איך להכפיל את שיעור המכירות
אךך... איזו הבטחה של הצלחה מובטחת.
נכון שהיה נחמד לדעת בבטחון של מאה אחוז שהשיווק שלך יתן את מירב ההחזר כל פעם שתפעיל אותו?
האמת היא שאין נוסחה שמבטיחה מאה אחוז הצלחה במאמצי השיווק שלך, אך יש מספר צעדים שצריך לעשות ולעקוב אחר תוצאותיהם.
להלן טבלה שתשמש אותך להערכת מודעות הפרסום, מכתבי האימייל ודפי האתר שלך. היא לפחות תומר לך באלו תחומים אתה צריך לשפר, ומכאן לבחינת המסר הנכון, לשוק הנכון, יובהר לך כל דבר אחר שאתה צריך לדעת.
דרג כל אחד מהנושאים הבאים בסקלה של 1 עד 10, כאשר 1 הוא הדרוג לחלש ביותר בתחום הזה, 10 הוא הדרוג לחזק ביותר האפשרי.
כותרת
האם הכותרת שלך מכריחה לקרוא? האם יש בה עובדה מדהימה או דרישה? האם יש בה כוח משיכה, אינטריגה, מזימתיות לקרוא הלאה? האם היא חדשותית, כדאית, מענינת?
עיצוב הכותרת
כשאתה קורא בקול את הכותרת, האם היא זורמת? האם הפסיקים וההדגשים במקומות הנכונים?
הבטחה/סקרנות
חזקה או חלשה? לו היית הקונה האידיאלי - מה שאתה בדרך כלל לא - האם עוצמת ההבטחה מכריחה אותך לקרוא כל מילה של המודעה שלך? האם היא תגרום לך לקום מהספה להרכיב את משקפי הקריאה שלך, שלא תפספס שום דבר? האם תוותר על צפייה בתוכנית הטלביזיה האהובה עליך ביותר, על מנת לקרוא את מודעת הפרסום?
כותרת משנה
האם היא נובעת הגיונית מהכותרת? האם מקדמת את האינטריגה לעודד את המשך הקריאה? האם אתה משתמש בכותרות משנה לאורך כל המודעה?
פיסקאות פתיחה
האם אתה נמשך לקרוא את השורה הראשונה? השניה? האם הניסוח היה עובד טוב בפגישה אחד על אחד מול הלקוח?
ההצעה
האם ברור לחלוטין מה אתה מציע? האם ההצעה אומרת להם מה יש בה עבורם, שיהיה כדאי להם להשקיע את זמנם לקרוא את מודעת או מכתב הפרסום?
יתרונות
האם אתה מציע יתרונות עצומים? האם יש הרבה יתרונות כאלה? האם הם יצירתיים ולא כאלה ברורים לרוב הלקוחות?
שפה חיובית, אמינה
האם זה נקרא בהתלהבות? האם זה אמין ולא מבטיח משהו שאדם סביר לא יוכל להאמין בו? השפה חיובית?
מדד האגו שלך
ספור את ה"אני" לעומת "אתה" - אם יש יותר "אני" מאשר "אתה", נסח זאת מחדש. המטרה שלך צריכה להיות 95 אחוז שימוש במילה "אתה".
קריאות
האם אתה משתמש במשפטים קצרים, במלים פשוטות? האם הן קלות לקריאה? האם ילד בכיתה ה' יכול לקרוא את הפרסום בלי להיכשל? האם בדקת את דרוג המלה בוורד מבחינת קריאות, לדעת לאיזה רמה כתבת? כוון לרמת קריאות 6 או 7.
מבנה
האם זה נעים לעין? האם הרבה כותרות משנה לאורך הטקסט, "שוברות" אותו?
פרסונליזציה
האם זה יכול לעבור כמכתב אישי ממך אליהם? האם הם יראו בזה מכתב אישי? או שמא זה נראה כמו מודעת הפרסום הטיפוסית שאתה רואה בכל מקום?
תוספות שתופסות
האם אתה משתמש בתמונות תופסות? בגרפיקה מיוחדת, ביזארית, ציורים, אנימציות? מסכים נסגרים? מודעות צד עם עדויות וסיפורים קצרים?
הוכחה
האם אתה מראה הוכחות משמעותיות שאתה מספק? האם אתה משתמש בעדויות עם יתרונות עצומים שקבלו מהשימוש במוצר או השרות שלך? האם אתה משתמש בשמם המלא ללא קיצורים?
סגירה
האם אתה מבקש את ההזמנה? האם אתה נותן להם סיבות משכנעות למה הם צריכים להזמין עכשיו? האם אתה משווה ומראה את ההבדל בין השינוי שתביא בחייהם אם הם יזמינו - לעומת המצב אם לא יזמינו וחייהם יישארו כפי שהיו בעבר?
הסיומת
האם המסר שלך בעוצמה כזו שמושך אותם לקרוא הלאה? האם יש סיכום של ההצעה ו/או הודעה על בונוס חדש ומפתיע? האם הסיומת באה כטקסט במסגרת תצוגה קטנה, או כמודעת פרסומת?
אורך שורה
האם אתה מקפיד שמספר השורות יהיה פחות משבע? או שמא הפיסקאות שלך נקראות כספר טקסט? דאג שיהיו קצרות. האם אתה מערבב בשורה אחת - אף פיסקאות של מילה אחת?
---------------------------
הציון הכללי שלך יכול להיות מקסימום 180 נקודות. המבחן הזה יכול לשמש אותך ולהראות לך את הדברים הפשוטים שאולי פיספסת, או שניתן לשפר אותם, לפני בחינת החומרים השיווקיים. ככל שהמספר גדול יותר, סביר יותר שהמודעה תצליח.
מכאן שאין נוסחת אל כשל למודעת פרסום או מכתב מכירה - זה תלוי בפירוש בבחינה שתעשה.
אם הם קונים כתוצאה מהמודעה שלך (בהנחה שאתה פונה לקהל היעד הנכון) - אזי יש לך עתה דרך בקרה שתוכל בה לבחון ואיתה לנסות לשפר. אם הם לא קונים כתוצאה מהמודעה שלך, חזור לטבלה לבדוק מה הסיבה שהם לא קונים.
אךך... איזו הבטחה של הצלחה מובטחת.
נכון שהיה נחמד לדעת בבטחון של מאה אחוז שהשיווק שלך יתן את מירב ההחזר כל פעם שתפעיל אותו?
האמת היא שאין נוסחה שמבטיחה מאה אחוז הצלחה במאמצי השיווק שלך, אך יש מספר צעדים שצריך לעשות ולעקוב אחר תוצאותיהם.
להלן טבלה שתשמש אותך להערכת מודעות הפרסום, מכתבי האימייל ודפי האתר שלך. היא לפחות תומר לך באלו תחומים אתה צריך לשפר, ומכאן לבחינת המסר הנכון, לשוק הנכון, יובהר לך כל דבר אחר שאתה צריך לדעת.
דרג כל אחד מהנושאים הבאים בסקלה של 1 עד 10, כאשר 1 הוא הדרוג לחלש ביותר בתחום הזה, 10 הוא הדרוג לחזק ביותר האפשרי.
כותרת
האם הכותרת שלך מכריחה לקרוא? האם יש בה עובדה מדהימה או דרישה? האם יש בה כוח משיכה, אינטריגה, מזימתיות לקרוא הלאה? האם היא חדשותית, כדאית, מענינת?
עיצוב הכותרת
כשאתה קורא בקול את הכותרת, האם היא זורמת? האם הפסיקים וההדגשים במקומות הנכונים?
הבטחה/סקרנות
חזקה או חלשה? לו היית הקונה האידיאלי - מה שאתה בדרך כלל לא - האם עוצמת ההבטחה מכריחה אותך לקרוא כל מילה של המודעה שלך? האם היא תגרום לך לקום מהספה להרכיב את משקפי הקריאה שלך, שלא תפספס שום דבר? האם תוותר על צפייה בתוכנית הטלביזיה האהובה עליך ביותר, על מנת לקרוא את מודעת הפרסום?
כותרת משנה
האם היא נובעת הגיונית מהכותרת? האם מקדמת את האינטריגה לעודד את המשך הקריאה? האם אתה משתמש בכותרות משנה לאורך כל המודעה?
פיסקאות פתיחה
האם אתה נמשך לקרוא את השורה הראשונה? השניה? האם הניסוח היה עובד טוב בפגישה אחד על אחד מול הלקוח?
ההצעה
האם ברור לחלוטין מה אתה מציע? האם ההצעה אומרת להם מה יש בה עבורם, שיהיה כדאי להם להשקיע את זמנם לקרוא את מודעת או מכתב הפרסום?
יתרונות
האם אתה מציע יתרונות עצומים? האם יש הרבה יתרונות כאלה? האם הם יצירתיים ולא כאלה ברורים לרוב הלקוחות?
שפה חיובית, אמינה
האם זה נקרא בהתלהבות? האם זה אמין ולא מבטיח משהו שאדם סביר לא יוכל להאמין בו? השפה חיובית?
מדד האגו שלך
ספור את ה"אני" לעומת "אתה" - אם יש יותר "אני" מאשר "אתה", נסח זאת מחדש. המטרה שלך צריכה להיות 95 אחוז שימוש במילה "אתה".
קריאות
האם אתה משתמש במשפטים קצרים, במלים פשוטות? האם הן קלות לקריאה? האם ילד בכיתה ה' יכול לקרוא את הפרסום בלי להיכשל? האם בדקת את דרוג המלה בוורד מבחינת קריאות, לדעת לאיזה רמה כתבת? כוון לרמת קריאות 6 או 7.
מבנה
האם זה נעים לעין? האם הרבה כותרות משנה לאורך הטקסט, "שוברות" אותו?
פרסונליזציה
האם זה יכול לעבור כמכתב אישי ממך אליהם? האם הם יראו בזה מכתב אישי? או שמא זה נראה כמו מודעת הפרסום הטיפוסית שאתה רואה בכל מקום?
תוספות שתופסות
האם אתה משתמש בתמונות תופסות? בגרפיקה מיוחדת, ביזארית, ציורים, אנימציות? מסכים נסגרים? מודעות צד עם עדויות וסיפורים קצרים?
הוכחה
האם אתה מראה הוכחות משמעותיות שאתה מספק? האם אתה משתמש בעדויות עם יתרונות עצומים שקבלו מהשימוש במוצר או השרות שלך? האם אתה משתמש בשמם המלא ללא קיצורים?
סגירה
האם אתה מבקש את ההזמנה? האם אתה נותן להם סיבות משכנעות למה הם צריכים להזמין עכשיו? האם אתה משווה ומראה את ההבדל בין השינוי שתביא בחייהם אם הם יזמינו - לעומת המצב אם לא יזמינו וחייהם יישארו כפי שהיו בעבר?
הסיומת
האם המסר שלך בעוצמה כזו שמושך אותם לקרוא הלאה? האם יש סיכום של ההצעה ו/או הודעה על בונוס חדש ומפתיע? האם הסיומת באה כטקסט במסגרת תצוגה קטנה, או כמודעת פרסומת?
אורך שורה
האם אתה מקפיד שמספר השורות יהיה פחות משבע? או שמא הפיסקאות שלך נקראות כספר טקסט? דאג שיהיו קצרות. האם אתה מערבב בשורה אחת - אף פיסקאות של מילה אחת?
---------------------------
הציון הכללי שלך יכול להיות מקסימום 180 נקודות. המבחן הזה יכול לשמש אותך ולהראות לך את הדברים הפשוטים שאולי פיספסת, או שניתן לשפר אותם, לפני בחינת החומרים השיווקיים. ככל שהמספר גדול יותר, סביר יותר שהמודעה תצליח.
מכאן שאין נוסחת אל כשל למודעת פרסום או מכתב מכירה - זה תלוי בפירוש בבחינה שתעשה.
אם הם קונים כתוצאה מהמודעה שלך (בהנחה שאתה פונה לקהל היעד הנכון) - אזי יש לך עתה דרך בקרה שתוכל בה לבחון ואיתה לנסות לשפר. אם הם לא קונים כתוצאה מהמודעה שלך, חזור לטבלה לבדוק מה הסיבה שהם לא קונים.
בני ישראלי, M.B.A, מנהל שיווק, הרצאות, סדנאות, אימון אנשי מכירות, ספרי: "איך להצליח בחיים", "ארוטיקה סקס וסיפור" ומנהל אתר האינטרנט:
http://www.loveyoursuccess.net
http://www.loveyoursuccess.net